اینستاگرام جزئیات موتور هوش مصنوعی خویش را اعلام نمود
به گزارش كوتاه كننده لینك روز گذشته اینستاگرام برای نخستین بار جزئیات انتخاب عكس ها و حساب های كاربری برای پیشنهاد به كاربران برای لایك یا دنبال كردن را منتشر نمود.
به گزارش كوتاه كننده لینك به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، نوار "Explore" در اینستاگرام برای هر كاربری مختص به خود است و بر مبنای اطلاعات پیشین كاربران تهیه می شود. این اطلاعات شامل پست های لایك شده و ذخیره شده توسط كاربر است.
این بدان معناست كه هرچه قدر یك فرد از اینستاگرم بیشتر استفاده نماید، سفارش های برنامه در نوار "Explore" صحیح تر، دقیق تر و قابل استفاده تر می شود.
اینستاگرام برای انجام این كار از هوش مصنوعی استفاده می نماید.
بدین سان با استفاده از هوش مصنوعی در نوار " Explore" اینستاگرام، تماشای تصاویر گوناگون را به كاربران پیشنهاد می دهد.
مسؤلان هوش مصنوعی اینستاگرام می گویند كه می خواهند نوار "Explore" یك توازن میان علائق جدید و قدیمی كاربران در كشف پست های جدید ایجاد كند.
برای تحقق این هدف، ابتدا این شركت مجبور شد زبان كامپیوتری جدید خویش را بسازد كه به اختصار "IGQL" نام دارد و برای كمك به لیست بندی اطلاعات كاربر در عادات دراز مدت و كوتاه مدت آنها استفاده می شود.
در این راستا اینستاگرام یك سیستم هوش مصنوعی چند لایه ساخت كه می تواند در هر ثانیه، ۹۰ میلیون مدل پیشبینی بسازد تا به تجزیه و تحلیل منبع بزرگی از اطلاعات كاربران بپردازد.
هوش مصنوعی كار خویش را با تجزیه و تحلیل كلمات قابل استفاده توسط كاربر آغاز می كند و سپس یك سری حساب كاربری منبع را جمع آوری می كند كه از این كلمات مشابه در جست وجوی خود بهره برده اند.
۵۰۰ پست از میان این پست ها گلچین می شوند و در نهایت ۲۵ پست در رابطه با كلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore برای كاربر به معرض نمایش گذاشته می شوند.
هوش مصنوعی كلمات انتخابی، لایك های گذشته و پست های از قبل ذخیره شده را تجزیه و تحلیل می كند تا علاقه كاربر را بر مبنای آنها پیش بینی نماید.
ازاین رو قابلیت پیشنهاد پست ها توسط اینستاگرام، نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.
همینطور اینستاگرام پست های مشكوك به نقض خط مشی خود و یا پست هایی كه اطلاعات نادرست منتشر می كنند را فیلتر می كند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب