URL



خوروی پرنده بدون سرنشین هیدروژنی تركیبی از SUV و هلی كوپتربعلاوهتصاویر

خوروی پرنده بدون سرنشین هیدروژنی تركیبی از SUV و هلی كوپتربعلاوهتصاویر

به گزارش كوتاه كننده لینك شركت آمریكایی ˮالاكای تكنولوژیˮ(Alaka؛i Technologies) موفق به ساخت یك هواگرد بدون سرنشین مبتنی بر سوخت هیدروژن شد كه شكل ظاهری آن بین یك هلی كوپتر و یك خودروی شاسی بلند است.


به گزارش كوتاه كننده لینك به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پهپاد مذكور "اسكای"(Skai) نام دارد و دارای شش روتور یا چرخانه بر روی سقف و پنج صندلی است.
چرخانه یا روتور به بخش چرخنده یك دستگاه یا ماشین می گویند. این چرخانه ها را می توان در دستگاه هایی مانند موتور، پمپ یا بالگردها دید. به بخشی از دستگاه كه نمی چرخد ایستانه می گویند. چرخانه از چندین قطعه مجزای باریك فولادی كه میانشان میله هایی از مس یا آلومنیوم تعبیه شده ساخته شده است. در رایج ترین نوع روتور (روتور قفس سنجابی) این میله ها در انتهای خود به صورت الكتریكی و مكانیكی به وسیلهٔ حلقه هایی به هم متصل شده اند.
به قول شركت سازنده، این پهپاد می تواند برای بارگیری و یا بعنوان آمبولانس و همینطور تاكسی مورد استفاده قرار گیرد.
همانند دیگر پهپادها، اسكای هم می تواند به صورت عمودی برخاسته و فرود آید. اسكای می تواند مسافت ۴۰۰ مایل (۳۰۰ كیلومتر) را با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت (۱۹۳ كیلومتر بر ساعت) در هر پرواز بپیماید و قادر به حمل تجهیزات تا وزن ۱۰۰۰ پوند (۴۵۴ كیلوگرم) است.
به قول "Vertical Flight Society" علاوه بر شركت مذكور شركت های نامی دیگر همچون بوئینگ و ایرباس هم در حال توسعه پهپاد مبتنی بر سوخت هیدروژن هستند. اوایل سال جاری نمونه اولیه پهپادهای شركت های بوئینگ و ایرباس پرواز آزمایشی خویش را با موفقیت به پایان رساندند.
اغلب پهپادهایی كه تابحال توسعه داده شده اند مبتنی بر باتری هستند و این مورد هم سبب سنگینی وزن آنها و محدود شدن مسافتی كه طی خواهند كرد، شده است اما اسكای از سلول های سوخت هیدروژن استفاده می نماید و این به مفهوم آن است كه بسیار سبك تر از دیگر پهپادها است و این مورد سبب انعطاف پذیری بیشتر آن هم شده است.
همانطور كه در ابتدا گفتیم اسكای ظاهری بین هواگرد و "خودروی شاسی بلند"(SUV) دارد. خودروی شاسی بلند یا اس یووی(sport utility vehicle یا به صورت مخفف SUV) بگونه ای از خودرو ها می گویند كه برای كاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده اند. این خودرو ها معمولاً دو دیفرانسیل هستند و فاصلهٔ محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودرو های عادی است.
سلول های سوخت هیدروژن با ایجاد الكتریسیته و مخلوط كردن هیدروژن و اكسیژن نیروی مورد نیاز باتری و موتور تعبیه شده درون این پهپاد را تأمین می كنند.










مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1398/03/10
16:20:38
5.0 / 5
1208
تگهای خبر: آزمایش , الكتریكی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک