URL



پهپاد مارپیچی ۵۳۰ ساله داوینچی زنده شد!

پهپاد مارپیچی ۵۳۰ ساله داوینچی زنده شد!

یک کوادکوپتر جدید برمبنای یک مدل مفهومی از بالگرد یا پهپادی که ˮلئوناردو داوینچیˮ 530 سال پیش طراحی نموده بود، تولید شده است.


به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمودو، "آستین پریت" دانشجوی مهندسی هوافضا از دانشگاه "مریلند" نزدیک به دو سال را صرف تکمیل طراحی بالگردی کرد که بیش از ۵۰۰ سال پیش طراحی شده بود. وی به مواد مدرن دسترسی داشت و کاری را انجام داد که "لئوناردو داوینچی" در آن زمان قادر به انجام آن نبود و در نهایت توانست بالگرد مفهومی "داوینچی" را به واقعیت تبدیل کند.
بر کسی پوشیده نیست که طرح های مبتکرانه "داوینچی" شامل طراحی های شماتیکی از چیزهایی است که احتمالاً نخستین تصور از یک وسیله نقلیه هوایی بوده که می توانسته برخاست و فرود عمودی را انجام دهد.
این احتمال وجود دارد که "داوینچی" به سبب محدودیت مواد که در زمان خود با آن مواجه بود و تنها موادی همچون چوب و چرم در اختیار داشت که برای پرواز مناسب نبودند، هیچ گاه نتوانسته نمونه اولیه وسیله نقلیه پروازی خودرا بسازد. اما در سال ۲۰۱۹، دانشجویان دانشگاه "مریلند" تصمیم گرفتند آزمایش نمایند که آیا این طراحی مفهومی واقعاً می تواند به پرواز دربیاید یا خیر. پس آنها زمان بیشتری را صرف تکمیل نمونه اولیه "داوینچی" کردند تا در نهایت به "کریمسون اسپین"(Crimson Spin) رسیدند که یک کوادکوپتر است که با ملخ های مارپیچ کار می کند.
طرح "داوینچی" شامل یک مارپیچ هوایی بود که هوا را به سمت پایین فشار می داد تا نیروی بالابر برای پرواز ایجاد شود. اما "پریت" در طراحی کوادکوپتر خود به روش های پیشران "داوینچی" تکیه نکرد، بلکه از موتورهای مدرن بجای آن بهره برد و مشکل ناوبری آنرا حل کرد. بدین ترتیب، تغییرات سرعت اندک در سرعت ملخ به کج شدن در جهت دلخواه مانند پهپادهای امروزی کمک می نماید.


"پریت" در سمپوزیوم سالانه پرواز عمودی که بتازگی در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، "کریمسون اسپین"را به پرواز درآورد.
"پریت" علاوه بر دانش در مورد کوادکوپترها، ابزارهای مدرن دیگری مانند شبیه سازها را نیز در اختیار داشت که نشان می داد مارپیچ های هوایی چگونه کار خواهند کرد و چگونه گرداب های هوایی که توسط این مارپیچ ها ایجاد می شود، نیروی رانش به سمت بالا را به وجود می آورد. وی همین طور دریافت که این مارپیچ های هوایی در مقایسه با ملخ های استاندارد، شلوغی کمتری ایجاد می کنند، به این معنا که وقتی در مناطق دورافتاده استفاده می شوند، گرد و غبار و مواد دمنده کمتری تولید می کنند و همین طور سر و صدای کمتری دارند که یک خاصیت مفید جهت استفاده در محیط های شهری بشمار می رود.
با این وجود، بعید است به این زودی ها با یک شرکت هواپیمایی با هواپیماهای بدون سرنشین مارپیچی مواجه شوید که بسته های شما را به مقصد می رساند.
"پریت" می گوید بیش از این دیگر روی این پهپاد یا این مفهوم کار نخواهد کرد و الان می خواهد به تحقیق بیشتر در مورد قابلیت، عملکرد و قابلیت اطمینان این طراحی بپردازد.



1400/11/15
13:26:29
5.0 / 5
657
تگهای خبر: آزمایش , ابزار , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک