رونمایی از خودروی برقی که درجا می چرخد!
به گزارش کوتاه کننده لینک، شرکت چینی «جیلی» از موتورهای درون چرخی ای رونمایی کرده است که به خودرو های برقی اجازه می دهند با چرخش 90 درجه چرخ ها به طرفین حرکت کنند.
به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از ایسنا، کراس اوور برقی جیلی معروف به EX۵ دارای فرمان مستقل ۹۰ درجه برای هر چهار چرخ است که ازطریق یک واحد رانندگی توسعه یافته توسط خود شرکت که بتازگی رونمایی شده است، فعال می شود.
به نقل از آی ای، شرکت خودروسازی چینی «جیلی» با رونمایی از یک واحد رانندگی توسعه یافته توسط خود که در نمونه اولیه کراس اوور برقی EX۵ نشان داده شده است، گامی جدید در فناوری کنترل خودرو به نمایش می گذارد.
این شرکت در تصاویری که بتازگی به اشتراک گذاشته شده است، سیستمی را برجسته کرده است که موتورهای الکتریکی را مستقیماً در چرخ ها ادغام می کند و در مقایسه با سیستم های انتقال قدرت معمولی، انعطاف پذیری بسیار بیشتری را در نحوه حرکت خودرو فراهم می آورد.
در هسته این سیستم، یک واحد رانندگی ماژولار وجود دارد که برای پشتیبانی از عملکردهای مانور پیشرفته، همچون حرکت دقیق در سرعت پایین و زوایای فرمان غیرمتعارف طراحی شده است.
در طول این نمایش، این سیستم با بهره گیری از یک دستکش کنترل اختصاصی کار می کرد و امکان هدایت خودرو ازراه دور را فراهم می کرد. البته «جیلی» می گوید این رابط کاربری تنها یک چاره موقت است.
انتظار می رود در نسخه های بعدی، امکان کنترل به دستگاه های مصرفی مانند تلفن های هوشمند یا ساعتهای هوشمند منتقل شود و به صاحبان خودرو این امکان را بدهد که وسیله نقلیه خویش را ازراه دور و با دقت بالا در فضاهای محدود تغییر موقعیت دهند.
چرخش با موتورهای درون چرخ
در نمونه اولیه، چهار واحد رانندگی مستقل مستقیماً درون چرخ ها نصب شده اند که هر کدام قادر به چرخش تا ۹۰ درجه هستند. این پیکربندی به هر چرخ اجازه می دهد تا بطور مستقل هدایت و رانندگی کند و سطحی از مانورپذیری را که با طرح های معمولی ممکن نیست، فراهم آورد.
بنابراین، نمونه اولیه EX۵ می تواند چرخش های درجا را انجام دهد، بصورت جانبی حرکت نماید و در فضاهای بسیار تنگ پیش از خروج آسان از آنها پارک کند. هر دو محور جلو و عقب قادر به کار همزمان در جهات مختلف هستند و امکان کنترل دقیق را در محیط های شهری محدود فراهم می کنند.
این سیستم تازه رونمایی شده فراتر از مانور در فضای تنگ، همینطور حالت رانندگی خرچنگی را فعال می کند که بوسیله نقلیه اجازه می دهد بدون تغییر جهت، بصورت جانبی حرکت نماید.
براساس گفته ی «جیلی»، واحد محرک یکپارچه چرخ همینطور می تواند با کنترل مستقل هر چرخ، پایداری را در شرایط چالش برانگیز مانند سطوح لغزنده و بادهای جانبی شدید افزایش دهد.
در عین حال، معایب بالقوه ای در این طراحی جدید وجود دارد. بنظر می رسد قوس های چرخ عقب نمونه اولیه جیلی EX۵ برای جا دادن رینگ هایی با قابلیت چرخش ۹۰ درجه بزرگ شده اند که می تواند فضای داخلی را بطور قابل توجهی کم کند. علاوه بر این، پنجره های نمونه اولیه با نوار سیاه پوشانده شده بودند و پایگاه «CarNewsChina» گزارش می دهد که صندلی های عقب امکان دارد بطور کامل حذف شده باشند که بیشتر به تغییرات انجام شده برای ادغام سیستم پیشرفته فرمان چرخ اشاره دارد.
خودروی EX۵ پیشرو در تلاش جهانی جدید «جیلی» در کراس اوورهای برقی
کراس اوور برقی جیلی EX۵ به عنوان یک ستون کلیدی در آخرین استراتژی این شرکت برای بسط حضور خود در بازارهای بین المللی درحال ظهور است.
خودروی EX۵ که برای ترکیب کاربردی بودن با فناوری پیشرفته طراحی شده است، مجهز به یک موتور الکتریکی واحد در محور جلو است که حداکثر خروجی ۱۶۰ کیلووات را ارائه می کند و شتاب نرم، هندلینگ واکنش پذیر و تجربه رانندگی راحت را فراهم می آورد.
نیروی محرکه این خودرو از یک باتری ۶۰.۲ کیلووات ساعتی تأمین می شود که با یک مرتبه شارژ کامل، برد پیمایش حدود ۲۶۷ مایل (معادل حدود ۴۳۰ کیلومتر) طبق استاندارد WLTP را ارائه می کند و آنرا برای رفت و آمدهای شهری و سفرهای طولانی تر مناسب می کند.
خودروی EX۵ همینطور تازه ترین فناوری های خودرو های برقی «جیلی»، همچون کنترل های پیشرفته رانندگی، سیستم های مدیریت انرژی و خصوصیت های ایمنی را در خود جای داده است و تعادلی از کارایی، پایداری و عملکرد را در شرایط رانندگی متنوع تضمین می نماید.
منبع: كوتاه كننده لینك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب