URL



رونمایی از ربات تنیسور آمریکایی

رونمایی از ربات تنیسور آمریکایی

کوتاه کننده لینک: گروه فناوری «جورجیا» از ربات تنیسور مستقل خود رونمایی کرده است که به تنیس بازان انسانی کمک می نماید تا با تمرین با آن، رقبای خودرا شکست دهند.


به گزارش کوتاه کننده لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک استادیار محاسبات تعاملی در موسسه فناوری جورجیا یک ربات تنیس باز را معرفی کرده است که به زودی می تواند به حریف تمرینی و البته ماهری برای تنیس بازان انسانی تبدیل گردد.
دکتر متیو گومبولای آینده ای را متصور است که در آن رباتها در مقیاس انسانی نقشی حیاتی در ورزش و تمرینات ورزشی ایفا می کنند.
حالا آخرین ساخته او موسوم به ESTHER(ربات تنیس باز ویلچرنشین ورزشی تجربی) از محدودیت های ماشین های توپ انداز سنتی که برای تمرین ورزش تنیس استفاده می شوند، الهام گرفته شده است.
ربات ESTHER برخلاف آن پرتابگرهای توپ معمولی، برای شبیه سازی حریفان انسانی و در نتیجه شرایط مسابقه واقعی طراحی شده است و به ورزشکاران اجازه می دهد تا مهارت ها و عملکرد خودرا بطور موثرتری بهبود بخشند.
دکتر گومبولای که خود از علاقه مندان به ورزش تنیس است، نیاز به رباتی را درک کرده که بتواند خودرا با سبک های مختلف بازی تنیس سازگار کند و از ضعف های موجود در بازی بازیکنان مقابل خود استفاده نماید.
وی و گروهش با استفاده از طراحی ویلچرهای مورد استفاده در ورزش تنیس با ویلچر، مشکل حرکت ESTHER را بر روی زمین حل کردند.
پیشرفتی در رباتیک در مقیاس انسانی
دکتر گومبولای دو سال را با همکاری بیش از ۲۰ دانشجو به ساخت ESTHER اختصاص داد.
کوشش های این گروه منجر به پیشرفتی هیجان انگیز شد که در نتیجه برنامه ریزی موفقیت آمیز ESTHER برای یافتن توپ تنیس ورودی و اجرای یک ضربه برگشتی بطور مداوم انجام شد.
در صورتیکه این ربات هنوز با سطح مهارت تنیسور همنام خود، «استر وِرگر» که یک تنیس باز مشهور در ورزش تنیس با ویلچر است، مطابقت ندارد، اما توانایی ساخت یک ربات در مقیاس انسانی که بتواند ضربه برگشت را به خوبی بزند، یک دستاورد قابل توجه است.
دو موتور DC جفت شده به یک گیربکس، چابکی و رانش را برای ESTHER فراهم می آورد تا هر دو طرف زمین تنیس را پوشش دهد.
چالش اصلی در مسیریابی نهفته است، برای اینکه ربات باید مسیر توپ را پیش بینی نماید و مسیر بهینه برای رهگیری آنرا تشخیص دهد.
گروه سازنده برای حل این مشکل از شبکه ای از دوربین های با وضوح بالا در اطراف زمین و از الگوریتم های بینش کامپیوتری برای شناسایی توپ ورودی استفاده می نماید. زوایای مختلف دوربین ها امکان موقعیت یابی توپ در هوا، پیش بینی مسیر حرکت آن و تعیین واکنش مناسب را فراهم می آورد.
کاربردهای آینده و پتانسیل انقلاب آموزشی ESTHER
بااینکه توانایی های فعلی ESTHER محدود به ضربه زدن به توپ تنیس در رالی های رفت و برگشتی است، اما دکتر گامبولای و گروهش برنامه های بلندپروازانه ای برای توسعه این ربات در آینده دارند.
مرحله بعدی شامل آموزش ESTHER برای استراتژی انتخاب ضربه، ارتقای توانایی های بازی آن و افزایش ارزش آن به عنوان یک ابزار آموزشی است.
این ربات با ترکیب روش های یادگیری تقویتی می تواند بطور مستقل تصمیم گیری کند و اجرای ضربه خودرا بهبود بخشد و در برنده شدن بازی ها تهاجمی تر و موثرتر شود.
بگفته ذوالفقار زیدی، دانشجوی ارشد این پروژه، نتایج فناوری ESTHER بسیار فراتر از ورزش تنیس است.
وی می گوید در صورتیکه تنیس یک نقطه شروع عالی است، سیستمی که بتواند به خوبی تنیس بازی کند، می تواند در حوزه های دیگری نیز کاربرد داشته باشد که بطور مشابه به حرکات پویا و سریع، درک دقیق و توانایی حرکت ایمن در اطراف انسان نیاز دارند.
وی ادامه داد: این فناوری می تواند در تولید، ساخت و ساز یا هر زمینه دیگری که نیاز به یک ربات برای تعامل با انسان در حین انجام حرکات سریع و دقیق دارد، مفید باشد.
جنبه انقلابی ESTHER در پتانسیل آن برای تغییر آموزش و آمادگی ورزشی نهفته است. ورزشکاران می توانند مهارت های خودرا با بازی در مقابل رباتی که سبک ها و تاکتیک های حریفان خاص را تقلید می کند، تقویت نمایند.
شاید آن روز دور نباشد که ربات هایی مانند ESTHER به شرکای جدایی ناپذیر ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی تبدیل شوند و مرزهای عملکرد را پشت سر بگذارند و نحوه تمرین ورزشکاران را از نو تعریف کنند.
گفتنی ست که نسخه ترجمه نشده این مقاله ازطریق یک انسان و با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مولد نوشته و ویرایش شده است.



1402/03/30
11:36:42
5.0 / 5
363
تگهای خبر: ابزار , بازی , تولید , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان gph در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک