URL



پژوهشگران آمریكایی:

خواب پس از ظهر، مشكلات رفتاری كودكان را برطرف می كند

خواب پس از ظهر، مشكلات رفتاری كودكان را برطرف می كند

به گزارش كوتاه كننده لینك پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی نشان دادند كه خواب كوتاه پس از ظهر می تواند به افزایش شادی و كاهش مشكلات رفتاری كمك نماید.


به گزارش كوتاه كننده لینك به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، همه والدین می دانند كه یك خواب كوتاه، چه تأثیر مثبتی بر حوصله، سطح انرژی و عملكرد كودكان در مدرسه دارد. بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا" (UPenn) و "دانشگاه كالیفرنیا، ارواین" (UCI)، بینش های جدیدی در مورد این مورد عرضه می دهد.
این بررسی كه روی سه هزار نفر از كودكان بین ۱۰ تا ۱۲ سال انجام شده، نشان داده است كه خواب كوتاه نیمروز با شادی، كنترل و ثبات روحیه در ارتباط می باشد و به كاهش مشكلات رفتاری و افزایش آی كیو منجر می شود. "آدریان رین" (Adrian Raine)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: عملكرد كودكانی كه خواب پس از ظهر را در هفته، سه بار یا بیشتر تجربه می كنند، ۷.۶ درصد بهتر از كودكان دیگر است.
"جیانگونگ لیو" (Jianghong Liu)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: مشكلات مربوط به خواب و كسل بودن طی روز، به صورت قابل توجهی در حال گسترش است. بعلاوه، اثرات منفی خواب ضعیف بر عملكرد شناختی، عاطفی و فیزیكی، در پژوهش قبلی كه روی كودكان مقطع پیش دبستانی و كوچك تر صورت گرفت، ثابت شده اند.
پژوهشگران، داده های گوناگونی را در مورد توالی و دوام خواب كودكان و همینطور میزان شادی، ثبات روحیه و شرایط فیزیكی آنها گردآوری كردند. همینطور از معلمان آنها خواستند تا اطلاعات رفتاری و آموزشی هر دانش آموز را در اختیار آنها قرار دهند. سپس، ارتباط میان خواب و نتایج به دست آمده را با موضوعاتی مانند جنسیت، مقطع تحصیلی، محل قرار گرفتن مدرسه، تحصیلات والدین و خواب شب مقایسه كردند.
"سارا مدنیك" (Sara Mednick)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این پژوهش، اولین نمونه از نوع خود به حساب می آید. خیلی از پژوهش های آزمایشگاهی نشان داده اند كه خواب كوتاه پس از ظهر می تواند تأثیر مثبت خواب كامل شبانه را بر وظایف شناختی داشته باشد. ما در این پژوهش دریافتیم كه میزان خواب نیمروز می تواند بر عملكرد رفتاری، آموزشی، اجتماعی و فیزیولوژیكی كودكان مؤثر باشد.
لیو اضافه كرد: خواب كوتاه پس از ظهر، بهترین و كم هزینه ترین روش برای بازیابی روحیه است و ساده ترین چاره برای كمك به آنها به حساب می آید.
این پژوهش، در مجله "Sleep" به چاپ رسیده است.



1398/03/11
15:58:47
5.0 / 5
63
تگهای خبر: آزمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴